Thursday, August 18

Bercakap bila perlu,

Assalamualaikum.

Huh, kadang kadang bila kita bercakap kita tak sedar yang kita dah sakitkan hati orang, bila kita banyak bercakap, orang akan cakap kita bising, orang akan judge macam macam. Lagi lagi orang laki, dia bukan suka perempuan yang banyak ckp, klau suka pun sebab perempuan tuh shomel kot, takpun aweks or bini dia. Mula lah dia cakap bukan bukan. Terima kasih atas kata kata awk, nk tutup mulot hang pun bukan boleh. Dan bila kita ckp telalu banyak kita tak sedar yang kita tersalah cakap, tercarut sana tercarut sini(my habit'kesah plak'akn dikurgkan okeh;) *Maafkan saya if my words might hurt ur heart.

Disebabkan kejadian di atas, seseorang atau saya sendiri jadi malas nk becakap dah. Silent and u will be happy ryte? Nope? Argh, apa prob korang lagi. Bila senyap org ckp kita smbonk, eleh poyo dll. Mulot orang , like I say just now taboleh nk tutup okeh. Errrrr.

So, better diam, cakap bila perlu. Klau orang still nak judge juga, redha jela. Saya cume tanak kecik kan hati sapa sapa dah. Saya dah tak mmpu nak buad apa apa dah. Saya bukanlah baik sangat. Byk lagi dosa dosa yg saya perlu tanggung. Saya nk jaga hati orang dgn be silent. TY ;)

Semoga hari hari kita diberkat, amin.

2 comments:

  1. tahla sunah, maybe. sebab saya memang bising orang nya. means byk ckp, tp bile try diam 2 3 hari nih. I felt sangat bahgia, heaven ok. ape pndpt sunah ?
    sbb tk sume org sama kn.

    ReplyDelete