Sunday, August 14

Perubahan ,

Assalamualaikum.

Kadang kadang dalam hidup nih kita perlu penghijrahan, maksud penghijrahan disini bukan pindah pindah rumah. Tapi mengubah yang tidak baik kepada baik, dan yang baik menjadi lebih baik. Mungkin ada yang rasa saya tak ada hak nak cakap pasal benda nih, tapi post nih betjuan utk bekongsi, tidak sedikit pun membabitkan mana mana pihak, it's all about me. Saya realize, saya nih sapa jeh utk menilai orang. Saya hanya mampu berkongsi, tidak hanya copy dan just paste. Saya becerita di atas pengalaman saya sendiri, apa yg saya nmpak dan apa yang saya dengar. Tp, ini belum cukup kuad lagi bagi saya.

Kadang kadang bila kita mula buad something yang kita tk penah buad, orang akn janggal, org akn rasa pelik. Let say , klu korang nih seorang yg beperwatakan sangat banyak ckp and one moment, one day, one seconds, korang not in mood, or rasa nk silent tapi ade sinis sinis yang memperlekehkan perubahan korang. Mesti korang rasa mcm, Argggggghhh, bising salah diam pun salah. Everything korang buad sume tak kena pada mata mereka. Once org pndg kita cmtuh , camtuh lah diaorang akn label kan kita. Itu mengikut pemerhatian saya, tapi tak semua. But for me, just ignore even at 1st korang mmg korang akn rasa sgt tak selesa sbb pertama, tak biasa kerana perubahan yang dibuad terlalu mendadak kedua, angin angin bau bau yg negatif. Err, ttup telinga buad dek. Klau dorang semua tak biasa dgn perubahan korang, korang buad sampai diorang biasa. Benda mcm simple, orang yang nk face nya? Hanya ALLAh S.W.T jeh yang tahu.

Apa jeh korang buad, sentiasa igt ada ALLAH disisi kita. Kalau kita rasa kita betul but org still tunding jari kt kita, blame kita dan still anggap kita salah. Let it go. Lantak lah mulot orang, kita nk tutup pun taboleh. Hak individu. Chill sudah, senyum ;) Berdoa, itu penting. Tak ada bnd yg plg bhgia selain beribadat mendampingi-Nya. Kuad atau tidak, begantung kepada kekuatan doa korang.

Kalau diberi peluang sekarang, atau satu hari nanti di buka hati utk berhijrah, saya ingin melakukan yg terbaik utk diri saya supaya saya dipandang tinggi disisi ALLAH, saya ingin mengejar kebahagiaan diAkhirat sana bukan diDunia semata mata. Dan perubahan ini bukanlah secara mendadak. Saya ingin melangkah sedikit demi sedikit supaya perubahan saya ini senantiasa di rahmati ALLAH S.W.T.

Aminn.


                                                 Light up your face with gladness, Mea Mimie 

1 comment: