Wednesday, September 18

Mimpi tak ku duga..

Assalamualikum..

Setelah sekian lama telah meninggalkan laman sosial. Kini, kembali semula. Terlalu banyak perkara yang dihadapi, dirintangi sehingga harini. Diri ini tak tahu dimana harus bercerita, di mana harus luahkan. Melihat orang sekeliling yang sungguh bahagia. Adakah belum masanya lagi untuk diri ini mengecapi kebahagiaan? Dimana ingin diri ini menutup segala duka dan keluhan. Bagaimana diri ini ingin terus kuat?

Diri ini masih belum dapat menjadi seorang muslim yang baik budi pekertinya, diri ini masih melanggar perintah-Nya. Diri ini masih belum mampu jadi seorang anak yang solehah. Hati ini terus memberontak tanpa diri ini menginginkannya. Bagaimana ingin ku lupakan semua yang pernah terjadi dalam hidup ni? Bagaimana diri ini boleh menerima kenyataan ini? Anak mana yang tak sayang mama dan ayah mereka? Tidak ada seorang pun menginginkannya. Kadang-kadang apabila ada perkataan yang menyentuh hati ini, hati ini terus tersentuh dan hanya mampu mengeluarkan airmta dan tekad untuk pergi dari hidup semua orang. Tiada siapa menginginkan hidupnya seperti ini, seperti diri ini. Diri ini akan sentisa berdoa agar jauhkan dari segala perasaan ini. Dan diri ini berharap, org yg berada di sekililing memahami perasaan ini.

Mimpi yg benar2 tak kuduga. Diri ini dah terlalu jauh, melakukan pekara-pekara yg dimurkai Allah SWT. Diri ini masih tak mampu jadi yg terbaik utk seorang lelaki yg bernama D. Lately ni, airmata kerap bergelinang, makan makin bertambah walaupun hakikatnya diri ni terpaksa saving. Tersentuh hati ini apabila melihat kegembiraan org yg disayangi sungguh berbahagia di laman sosialnya. Andai dapat buang perasaan ini, andai benda ni tak hadir, mungkin diri ini tak akan berasa sebegini. Emosi tak terkawal. Semakin memberontak.Diri ini meyayangi benda ini. Diri ini menginginkannya. Memikirkan siapa yg ingin menjaga diri ini. D menginginkan bbm twitter tp bkn diri ini. Diri ini tak pasti bagaimana rasanya jikalau diri ini terpaksa utk tidak menjaga bnd ni lagi. Diri ini tak akan sanggup nk melihat kehebatannya di laman sosial. Mengapa dgn diri ini. Makin bnd ini jauh pergi, makin kecewa hampa pilu sedih jiwa ini. Diri ini menangis sedangkan disana? Diri ini cuba utk befikiran positif, tp diri ini bkn terlalu sempurna. Pekara yg terjadi ini benar2 akan mengambil jangka masa yang panjang utk menyelesaikannya. Diri ini hanya berharap agar diri disana sedar akn diri disini. Kerja lah rajin-rajin. Kurangkan lah diri dilaman sosial. Diri ini benar-benar ingin ke syurga bersama diri mu. Doa yg terbaik sentiasa ku titipkan dalam perjalanan hidup ini. Nikahi ku. Ku ingin jadi yg HALAL untuk mu.

Setiap manusia melakukan kesilapan. Diri ini bukanla sesempurna mana. Diharap agar dapat memperbetulkan kesilapan ini. Dan memberi peluang kpd org yg menyayangi ku terus bertakhta di hati ini. Menyayangi mu, mama, d dan ayah...

No comments:

Post a Comment